Joom!Fish config error: Default language is inactive!
 
Please check configuration, try to use first active language

بیانیه برای ساکنین بلژیک و کشورهای همسایه --agahiha
 

European Centre for Zoroastrian Studies

  • Plein écran
  • Ecran large
  • Ecran étroit
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
E-mail Print

 بیانیه برای ساکنین بلژیک و کشورهای همسایه

کانون اروپائی برای آموزش جهان بينی زرتشت

 
از آنجائیکه فرزندان ما در خارج از ایران با فرهنگی بیگانه با فرهنگ اصیل ایرانی رشد میکنند و خو میگیرند و از تاریخ و ریشه حقیقی خود دور میشوند و یا دست کم دسترسی به منابع اصلی تاریخ و فرهنگ ایرانی در بیرون از مرزهای کشور به مقدار کافی برای فرزندان ما وجود ندارد ، در نشستی در « کانون اروپائی آموزش جهان بینی زرتشت » تصمیم بر این گرفته شد تا ساعتهایی هر چند محدود ( بعلت نبودن زمان و جای کافی برای همه ) دفتر کانون در اختیار فرزندانمان قرار گیرد .در این زمان محدود که در حال حاضر برای روزهای شنبه بعد از ظهر یا چهارشنبه بعد از ظهر برنامه ریزی شده است و برای گروه سنی 7 تا 16 سال ، از تمام ایرانیان ساکن بلژیک فراخوانی می نماییم که فرزندان خود را به ما سپرده و با خیالی راحت به کارهای روز مره خود بپردازند . برنامه های ما در این بعد از ظهر شنبه و چهار شنبه به قرار زیر خواهد بود :
1ـ آموزش خواندن و نوشتن زبان فارسی با گواهینامه معتبر پس از گزراندن آزمون .
2ـ آموزش رقصهای اصیل ایرانی به آن دسته از دانش آموزانی که مایل هستند .
3ـ بازگویی و شرح تاریخ و هنر و فرهنگ ایران توسط استادان در این زمینه ها . این قسمت کار ارزش ویژه ای دارد چرا که فرزندان ما با دانستن تاریخ و فرهنگ و هنر چندین هزار ساله و اصیل و والای ایرانی به ریشه و اصل خود پی میبرند و از احساس سردرگمی و از خود بیگانگی رها ميگردند.
4ـ باز خوانی اشعار و افسانه های ایرانی با توضیح و تفسیر .
برنامه های دیگری هم وجود خواهد داشت که نشانگر فرهنگ و هنر ایران است . امید آن میرود که ایرانیان عزیز با حضور خود از این طرح بسیار زیبا و پر ارزش پشتیبانی نمایند . اگر شما هم میتوانید در این زمینه با ما همکاری نمائید و گوشه ای از مسئولیتها و تلاشهای گروهی ما را برای رسیدن به هدف والای ما که آشنا نمودن فرزندان ما با فرهنگ و تاریخ و هنر ایرانی و زینت دادن آنها به اخلاقی خوب و شایسته یک ایرانی است ، بعهده بگیرید . لطفاً با ما تماس حاصل نمائید .
شهریه برای هر دانش آموز ماهانه 50 یورو و برای پناهندگان 30 درسد تخفیف در نظر گرفته شده است . ساعات آموزشی دست کم روزی 4 یا 5 ساعت خواهد بود و حضور دانش آموزان باید مرتب و بدون غیبت در حد امکان باشد .
نام نویسی از هم اکنون تا آغاز ژوئیه انجام میگیرد و بعد از آن دیگر امکان نام نویسی وجود ندارد، چرا که بعلت مکان و زمان بسیار محدودمان ، تعداد دانش آموزان کمی میتوانند ثبت نام نمایند و زمان شروع کلاسها نخستین شنبه در ماه سپتامبر خواهد بود و قبل از آن با برگزاری نشستی به تمامی پرسشها و مشکلات شما پاسخ داده خواهد شد و تاریخ نشست هم از طریق سایت کانون و یا تماس تلفنی شما اعلام میگردد.
☼☼☼☼☼☼☼

 

You are here: